„Кућа времена“ у ДПРС: Мјесто гдје живе љубав, вјера и нада

– „Кућа времена“ је један мали роман за дјецу, тачније новела која креће из оног вјечитог дјечијег постављања питања: „А шта је ово?“, „А зашто оно?“ (смијех). Међутим, овдје је ипак питање гдје оду старе године када дође нова година – рекла је Тепићева.
Књижевница и драматург истиче да је „Кућа времена“ простор из којег се модерира читав свијет у којем живе љубав, вјера и нада.
– Старе године живе у „Кући времена“, то је заправо простор из којег се модерира читав свијет. Ту живе и љубав, и вјера и нада, дакле све оно што овај свијет чини добрим и живим – рекла Тепићева.
Овај комад режирао је Никола Бундало, којем је ово друга режија у ДПРС. Прва режија овом талентованом умјетнику била је представа „Био једном један лав“ у ДПРС, са којом је већ тада доказао да се ради о даровитом редитељу чије вријеме тек долази. Поводом вечерашње премијере Бундало каже да је постављање романа на сцену увијек изазовно и да свака адаптација подразумијева избор шта задржати, а шта преобликовати.
– Постављање романа на сцену увијек носи изазове. Док роман допушта унутрашње монологе, описе мисли и осјећања позориште тражи да се све то изрази физичким активним сценским догађањем. Свака адаптација подразумијева избор, шта задржати, шта преобликовати, како атмосферу и ритам текста пренијети на сцену, а да при томе прича остане аутентична и жива – рекао је Бундало.
Талентовани умјетник истиче да је изазов био да се пренесе сложеност ликова и њихових односа, јер се „Кућа времена“ бави темом генерацијског јаза, али и љубави која повезује старије и млађе генерације.
– Посебан изазов је био да се пренесе сложеност ликова и њихових односа на начин који ће бити динамичан и близак публици. „Кућа времена“ бави се вјечном темом генерацијског јаза, неразумијевања, неспоразума, али и љубави која повезује старије и млађе генерације – додао је редитељ.
Бундало напомиње да је радећи ову представу преиспитивао самог себе те да је свјестан да су многе важне ствари у његовом животу изискивале вријеме.
Глумачку поставку овог комада чине добро провјерене глумачке снаге попут Драгане Илић, Николе Милаковића, Јелене Глизијанин, Александре Спасојевић, Божане Бијелић и Ане Анђелић. Занимљиво је истаћи да је овога пута за сценографију и костимографију била задужена наша провјерена умјетница Драгана Пурковић Мацан са својом асистенткињом Зораном Кљечанин. За музичке линије које играју велику улогу у представи задужен је био композитор Петар Топаловић, док сценски покрет потписује Теодора Радивојевић. Најзад, дизајн плаката урадио је Срђан Војводић, а фотографију Стефан Томић. Трајање представе је 40 минута. Цијена улазнице за вечерашњу премијеру износи 10 КМ.
ОСЛОНАЦ
Директорица ДПРС Љиљана Лабовић каже да је мисија овог театра да буде мјесто гдје домаћи ствараоци могу своје идеје реализовати у позоришну стварност.
– Заиста, поносна сам када сам у прилици да као продуцент и као неко ко је на челу овакве куће може једноставно да посвједочи да су иза нас невјероватни дани креативних разговора, преданог рада и меастралних рјешења током припреме овог комада. Овом и неким другим представама напокон смо потврдили тезу Дјечијег позоришта РС да су домаћи писци, који у тишини својих интелектуалних простора исписују странице папира, крајње важни за нашу сцену, док смо ми ту да документујемо да их вриједи читати, али и гледати на сцени, попут оног што је написала Јелена Којовић Тепић – рекла је Лабовићева.
Глас Српске