Љиљана Лабовић Маринковић у подкасту „Погледи“: Музе не ћуте чак ни када топови грме

​Љиљана Лабовић Маринковић, директорица Дјечијег позоришта Републике Српске (ДП РС), гостовала је у подкасту „Погледи“ „Независних новина“, у којем је говорила како о представама и ансамблу позоришта на чијем је челу, тако и о комплетној културној сцени у Републици Српској и Босни и Херцеговини.

Лабовић Маринковићева присјетила се и своје новинарске каријере, рекавши да је на самом врхунцу исте била главна и одговорна уредница „Независних новина“, чији је данас гост. Она је у овом подкасту најављена као менаџер „Ролингстонса“, јер „Ролингстонсима“ у јавности често назива ансамбл ДП РС.

„На првом састанку у Дјечијем позоришту са умјетничким ансамблом, хвалећи их и говорећи им како их ја видим, јер ја у Дjечије позориште улазим од своје четврте године, па сам тако била свједок развоја каријера и актуелног ансамбла, рекла сам им да су толико сјајни, да тако дивно истрајавају на оним линијама које су исцртане прије 67 година, а то су времешне године, да су они, дакле, толико сјајни и непобједиви као што јесу ‘Ролингстонси'“, рекла је на самом почетку гостовања Љиљана Лабовић Маринковић, истакавши да, гдје год се „откотрља“ овај ансамбл, он у Бањалуку донесе награде.

Реченицу да је менаџер „Ролингстонса“ правдала је тим што је у кућу коју тренутно води дошла као остварен радник, продуцент и менаџер у култури.

Прије него што је стигла у „Независне новине“ Љиљана Лабовић Маринковић била је уредник у редакцији за културу у „Гласу Српске“, да би послије новинарске и уредничке каријере постала директорица Народног позоришта Републике Српске, а потом и Музеја савремене умјетности Републике Српске.

У Народном позоришту Републике Српске била је један од оснивача Театар феста „Петар Кочић“, данас престижног позоришног фестивала на подручју бивше Југославије.

„Ја сам била директор у рату и тада сам говорила да заиста није био у праву онај који је рекао да, док топови грме, музе заћуте, јер у рату у Бањалуци и свим нашим градовима грмјеле су музе, иако су грмјели топови. У том духу покаткад су нам неке ствари, а нарочито када су те страшне ствари у питању, чак и оправдања за нека своја нечињења“, истакла је саговорница подкаста „Погледи“.

У овом разговору дотакали смо се и периода када је водила Музеј савремене умјетности Републике Српске, а њен мандат остаће упамћен по томе што је тада први пут један умјетник из Републике Српске био учесник Венецијанског бијенала.

Ријеч је о 2013. години, када је као представник БиХ на највећој свјетској смотри визуелне умјетности у Венецији био Младен Миљановић.

„У Босни и Херцеговини, по питању умјетности, увијек је био рат Бањалуке и Сарајева. Он је био природан и диван. Увијек су наши графичари и сликари жељели да су у равни или бољи од сарајевских и та битка Бањалуке и Сарајева увијек је била афирмативна у смислу труда да неко буде бољи од некога. Када смо ми ишли ка Венецијанском бијеналу, ја сам из Бањалуке одмах контактирала своје Сарајево“, навела је Лабовић Маринковићева.

Она је додаје да, када каже „своје Сарајево“, мисли на Страју Крмановића, директора Умјетничке галерије Босне и Херцеговине.

„Њега сам питала шта мисли о томе да заједно кажемо да мора један умјетник да представља БиХ на Венецијанском бијеналу. Он је то подржао, Савјет министара препознао и ми смо лако успјели да добијемо подршку за изложбу Младена Миљановића. Зашто? Зато што је Младен Миљановић најбољи умјетник Босне и Херцеговине. Био је то 2013. године и сад је“, испричала је Лабовић Маринковићева.

Гошћа подкаста „Погледи“ до данас је наставила да буде велика подршка овдашњим умјетницима, па је у овој емисији ексклузивно открила како ће се на репертоару Дјечијег позоришта Републике Српске сљедеће године наћи представа „Упознајте Гагарина, најшашавијег пса у свемиру“, која ће бити рађена по књизи Берислава Благојевића. Оно што је посебно занимљиво у вези с овом вијести јесте да је Берислав Благојевић, упркос успјеху на пољу књижевности и упркос томе што је био магистар географских наука, само неколико година уназад радио као портир у Дјечијем позоришту Републике Српске. С тим у вези, подршка умјетницима овдје и сада од изузетног је значаја, а подршке нема уколико вриједне људе у поменутом пољу нема ко да препозна. Оваквој врсти препознавања, на крају слободно можемо да кажемо, Љиљана Лабовић Маринковић посветила је своју каријеру.

Портал „Независних новина“ и Нес радио емитују подкасте „Погледи“ сваког понедјељка и петка, а у њима можете да чујете ставове образованих и успјешних људи из свих сфера јавног живота.

О бројним битним и актуелним темама, будућности, суживоту, изградњи и очувању мира разговараћемо с нашим саговорницима из области културе, спорта, политике, економије те психологије, а предмет нашег интересовања биће и питања младих и маргинализованих група.